Maandelijkse archieven: mei 2022

Kabinet schaft Fiscale oudedagsreserve (FOR) voor zelfstandigen af. Lasten ondernemers omhoog.

Het kabinet schaft de Fiscale oudedagsreserve (FOR) met ingang van 1 januari 2023 af. Zelfstandigen met bijvoorbeeld een eenmanszaak kunnen via deze regeling fiscaal gunstig geld apart zetten voor een aanvullende pensioenvoorziening. Aan die voorziening komt nu dus een einde.  Bestaande reeds opgebouwde FOR kan nog wel op basis van de huidige regels worden afgewikkeld. Dat staat te lezen in de Voorjaarsnota waarover de ministerraad het vrijdagmiddag eens is geworden.

De afschaffing levert jaarlijks 109 miljoen euro per jaar op. Het kabinet gaat een deel van dat geld inzetten als dekking van de verhoging van de AOW. Die verhoging komt er nu de oppositie heeft afgedwongen dat de verhoging van het minimumloon ook moet leiden tot een verhoging van de AOW.

Advies Raad van State

In de Voorjaarsnota zegt het kabinet dat met de Wet toekomst pensioenen de ruimte vergroot wordt om in de derde pijler fiscaal gefaciliteerd pensioen op te bouwen. Dat geldt ook voor ib-ondernemers (wat veel zzp’ers zijn.) “Mede in dat licht neemt het Kabinet het advies van de Raad van State over om de FOR – die in veel van de gevallen uiteindelijk niet wordt benut om te voorzien in een oudedagsvoorziening – af te schaffen” zo schrijft het kabinet.

Belastingen ondernemers omhoog

Ook op andere fronten haalt het kabinet geld op bij zelfstandig ondernemers. Waar de FOR geldt voor zelfstandigen met een eenmanszaak, krijgen zelfstandigen met een BV te maken met een verhoging van de belangrijkste belastingtarief van box 2. Dat levert de Staat 100 miljoen per jaar op.

Ook moet het dga’s een groter deel van hun inkomen uitkeren als salaris. Nu mogen ze zichzelf een loon uitkeren dat maximaal 25 procent lager is dan wat het gebruikelijk loon in de markt. Deze ‘doelmatigheidsmarge’ wordt verlaagd tot 15 procent. Daardoor gaan dga’s meer belasting in box 1 (inkomstenbelasting) betalen. Dit levert in het eerste jaar 321 miljoen euro op. In latere jaren daalt deze opbrengst, doordat het hogere loon leidt tot een kleinere fiscale claim in box 2. De structurele opbrengst voor de Staat, en dus minder inkomen voor dga’s, bedraagt 25 miljoen euro per jaar.

Geplaatst in ZP en Ondernemen | Tags , | 10s Reacties

Interimbureau EIFFEL neemt Balance en TASK over

Consultancy- en interimbureau EIFFEL bouwt verder aan haar leidende positie in integraal projectmanagement. Na eerder al Palladio aan de groep te hebben toegevoegd, neemt de Arnhemse dienstverlener nu de labels Balance en TASK over van Intersaction, investeerder achter InterConsulting Group. Met de overname verwelkomt EIFFEL ruim 300 specialisten in integraal projectmanagement, gebiedsontwikkeling en energietransitie binnen haar sterk groeiende community.
 

Complementaire labels

Gert-Jan Meppelink, CEO van EIFFEL, is trots op de overname van Balance en TASK. “Met de komst van Palladio stapten we 1,5 jaar geleden de wereld van grootschalig interim projectmanagement voor overheidsorganisaties binnen. We zagen al snel de groeipotentie om tot een totaalservice te komen, daarom voegen we nu drie complementaire labels samen. Palladio, Balance en TASK onder één vlag maakt het voor ons mogelijk om bij te dragen aan complexe overheidsprojecten die de komende jaren de agenda’s bepalen. Denk bijvoorbeeld aan de energietransitie, infrastructuur, mobiliteit, gebiedsontwikkeling, woningbouw en klimaatadaptatie.”

Nederland toekomstbestendig maken

Sadako Huitema is bestuurder van InterConsulting Group, de holding die onder de labels Balance en TASK op de markt opereert. Met de verkoop ontstaat een logische vervolgstap op een succesvol tijdperk: “Al in 1997 zagen Balance en TASK heel veel kansen in interim projectmanagement, omdat het voor overheidsorganisaties moeilijk is complexe projecten in beweging te houden. Inmiddels werken daar zo’n 300 van onze professionals op opdracht, zij zijn dagelijks bezig om Nederland toekomstbestendig te maken. Door nu onder de vlag van EIFFEL te gaan werken, komen zij in een nog rijkere community van talent en expertise terecht. Een mooie ontwikkelkans voor henzelf, maar ook voor het dienstenaanbod in het publieke domein.”

Voorblijven. Niet bijblijven.

De overname bewijst wederom de ambities van EIFFEL, dat met de komst van Balance en TASK naar een community van ruim 1.100 professionals groeit. Meppelink daarover: “Je ziet een duidelijke lijn in onze groeistrategie, dat vinden we belangrijk om ons sterke merk in stand te houden. De komst van Palladio was een kennismaking met een nieuwe markt, maar qua expertises versterkten we elkaar en konden we al snel kennis en talent uitwisselen. Daarna volgden overnames die in het verlengde van onze dienstverlening lagen, dat geldt nu ook voor Balance en TASK. Beide labels behouden hun eigen naam en werkwijze, verrijkt met de unieke EIFFEL- signatuur. De mentaliteit van ‘Voorblijven. Niet bijblijven.’ past perfect bij wat wij in het publieke domein te bieden hebben.”
Op bovenstaande foto: v.l.n.r. Yke Bonenberg (CFO InterConsulting Group), Sadako Huitema (CEO InterConsulting Group), Gert-Jan Meppelink (CEO EIFFEL), Karima van Zadelhoff-Charrat (CHRO EIFFEL)

 

Zie voor een overzicht van de meest relevante interim- en consultancy bureaus deze selectie van de ZiParena (mede mogelijk gemaakt door IRIS cf). 

 

Geplaatst in ZP en Ondernemen | Tags , , , | Laat een reactie achter

Werkenden bevrijden zich uit wurggreep van vakbond en politiek

Onlangs werd de dag van de arbeid gevierd. Reden voor een feestje was er niet. De vakbond is vrijwel dood, de politiek verlamd en ondertussen worden werkenden aan hun lot overgelaten. De kloof tussen mensen met en zonder sociale zekerheid groeit en politiek en polder reageren te traag op het feit dat moderne kenniswerkers echt andere behoeften hebben dan traditionele arbeiders. Op 11 mei, de dag van de Modern Werkenden, roept de Werkvereniging de politiek en polder dan ook op om werkenden te bevrijden uit de starre arbeidsverhoudingen.

Sociale zekerheid verdwijnt

Steeds minder werkenden herkennen zich in de standpunten van politiek en vakbond. Het politieke landschap was nog nooit zo versnipperd en het aantal vakbondsleden neemt snel af. Paul de Beer, bijzonder hoogleraar arbeidsverhoudingen (UvA), berekende dat het laatste vakbondslid over dertig jaar het licht uit doet.

Goed nieuws voor werkgevers zou je zeggen. Toch houdt VNO-NCW de macht van de vakbond krampachtig in stand omdat een akkoord tussen werkgevers- en werknemersverenigingen op draagvlak kon rekenen. En draagvlak betekent rust; rust op de werkvloer, de arbeidsmarkt en bij polder en politiek.

Rustig is het niet. Terwijl de sociale partners er vijftien jaar over deden om tot een pensioenakkoord te komen en het maar niet lukt de arbeidsmarkt in balans te brengen, is de groep werkenden die gebruik maakt van het zekerheidsstelsel, verder gekrompen. En hoe minder mensen aan het stelsel bijdragen, hoe sneller onze sociale zekerheid verdwijnt.

Hebben mensen geen behoefte meer aan sociale zekerheid en solidariteit? We horen regelmatig dat werkgevers liefst zo min mogelijk mensen in dienst nemen om onder hun zorglast uit te komen. Werknemers worden massaal op vrijdag ontslagen om maandag als zelfstandigen terug te keren. Dat is afschuwelijk. Maar, anders dan de berichtgeving ons doet geloven, is het aantal schijnzelfstandigen minuscuul vergeleken met het aantal mensen dat vrijwillig voor zichzelf begint. En ook het veelgehoorde argument dat mensen freelancer worden om zo min mogelijk belasting te betalen, wordt door vrijwel ieder onderzoek ontkracht.

Meer autonomie, minder werkstress

Mensen ontvluchten het sociaal stelsel niet omdat ze minder solidair zijn. Ze stappen eruit omdat ze overspannen van hun werk worden. Het percentage mensen met werkgerelateerde stress neemt al jaren toe. In 2020 hadden 1,2 miljoen Nederlanders burn-outklachten. Vooral werknemers ervaren werkstress (34% 2020). De belangrijkste oorzaak van werkstress is een gebrek aan autonomie. Hoe minder inspraak en regelruimte mensen in hun werk ervaren, hoe hoger de werkstress. Freelancers geven aan meer autonomie en minder stress te ervaren, slechts 8,8% (2021).

Het groeiend micromanagement bij werkgevers, niet zelden ingegeven door wet- en regelgeving bedoeld om de arbeidsmarkt in balans te brengen, zorgt ervoor dat steeds meer mensen eieren voor hun geld kiezen. Liever meer autonomie in ruil voor zekerheid, dan overgeleverd worden aan de werkgever. Toch blijven politiek en polder zich hartstochtelijk vastklampen aan het vaste contract als toegangspoort tot een hypotheek en sociale zekerheid. Dit maakt werkenden onnodig afhankelijk van hun werkgever. Doe je niet wat deze wil dan kan je een vast contract met bijbehorende zekerheden op je buik schrijven.

Kanaries in de koolmijn

De mensen die tegenwoordig voor zichzelf beginnen zijn dan ook eerder hiërarchische of bureaucratische vluchtelingen. Het zijn de kanaries die de verstikkende kolenmijn ontvluchten. En neem het ze eens kwalijk. Liever dat, dan overspannen op de bank belanden met de zekerheid terug te moeten keren naar de baan die ze ziek maakt.

Kanaries in een kolenmijn stikken als eerste wanneer het zuurstofgehalte daalt. Juist op de kanaries zouden de sociale partners moeten letten. Zij geven aan dat het zuurstofgehalte op de arbeidsmarkt keldert. Het is niet de kanarie die hiervoor zorgt, het is hun eigen arbeidsmarktbeleid.

Wat wil de werkende?

Uit onderzoek van de Werkvereniging blijkt dat werkenden sociale zekerheid en solidariteit willen. Een vangnet om op terug te vallen. Zeggenschap over ontwikkelbudget. Werkenden willen zuurstof in de vorm van autonomie, regelruimte en contractvorm neutrale zekerheden. Zekerheden die met hen meebewegen, ook als ze afscheid van een werkgever nemen of andersom. Dat maakt ze wendbaar en weerbaar ongeacht de contractvorm. Precies dit is het doel waarvoor de Werkvereniging is opgericht, hieraan ontleent zij haar bestaansrecht.

Koppel de opbouw van arbeidsongeschiktheid, opleidingsbudget en pensioen aan de werkende zelf. Zo dragen werkgevers bij aan deze collectieve zekerheden, ongeacht de contractvorm. Voor werkenden die gelukkig zijn met hun vaste dienstverband verandert er niks. Maar ook werkenden zonder vast contract krijgen zo toegang tot de sociale zekerheden waaraan iedereen ook weer bijdraagt.

Bestaanszekerheid in plaats van baanzekerheid

Juist nu er een schreeuwend tekort is aan arbeidskrachten, is de tijd rijp om de opbouw van zekerheden niet alleen aan de vaste baan te koppelen maar aan het hebben van werk. Iedereen die werkt, krijgt dan toegang tot het opbouwen van sociale zekerheden die met hen meebewegen. Biedt een werkgever te weinig ademruimte, dan kunnen werkenden met en zonder vast contract uitvliegen zonder zekerheden te verliezen. Zo bevrijd je werkenden uit hun gouden kooi en werkgevers van hun starre zorglast en wordt iedereen op de arbeidsmarkt wendbaar en weerbaar.

Steeds meer organisaties steunen het plan van de Werkvereniging om de opbouw van sociale zekerheden contractvorm neutraal te maken. Er is al een marktpartij die wij ondersteunen bij het ontwikkelen van een alternatief sociaal stelsel. Hierbij krijgt de werkende bestaanszekerheid in plaats van baanzekerheid.

Wil de politiek en de polder grip op het sociaal stelsel houden, geef dan alle werkenden sociale zekerheden die met hen meebewegen en je zal zien dat er genoeg draagvlak voor solidariteit en sociale zekerheid ontstaat. Zowel onder traditionele als modern werkenden.

Dit opiniestuk verscheen eerder in Trouw

Geplaatst in ZP en Politiek | Tags , , | 1 Reactie

Arbeidsmarktkrapte en extra projecten nopen Rijksoverheid tot bijna 18% meer externe inhuur

De Rijksoverheid huurde in 2021 voor 2,3 miljard euro aan extern personeel in. Dat is 17,6 procent meer dan in 2020. In totaal 13,4 procent van de totale personele uitgaven wordt besteed aan het inhuren van interim-managers, ICT’ers, adviseurs en uitzendkrachten. Dat blijkt uit cijfers van Jaarrapportage Bedrijfsvoering Rijk 2021 en onderliggende jaarverslagen van de verschillende ministeries.

De ‘Roemer-norm’, die inhuur wil beperken tot 10 procent van het totale personeelsbudget, lijkt daarmee steeds verder uit beeld. Het is niet bekend voor welke deel deze kostenstijging te maken heeft met hogere tarieven of het inhuur van meer mensen.

Bron: Jaarrapportage Bedrijfsvoering Rijk 2021

Meer projecten, meer krapte

De Rijksoverheid, dat zijn de 12 ministeries plus veel uitvoerende diensten, inspecties en de Hoge Colleges van Staat. Zij gebruiken externe inhuur in principe bij piekbelastingen, ziekte, moeilijk vervulbare vacatures en specialistisch en innovatief werk.

Dat de uitgaven aan externe inhuur stijgen, komt volgens de opstellers van het rapport door ‘fluctuerende opdrachtportefeuilles’. De Rijksoverheid kiest er daarbij vanuit ‘doelmatigheidsoverwegingen’ voor om met extern personeel te werken. Projecten naar aanleiding van de coronacrisis zorgen voor extra uitgaven bij verschillende ministeries. Maar dat geldt ook voor de afwikkeling van de toeslagenaffaire en schadeloosstellingsdossiers ‘Groningen’. Het gaat dan om inhuur van tijdelijke capaciteit, maar ook om specifieke kennis voor ‘complexe dossier’.

Dat verklaart onder andere waarom bij de ministeries EZK en Financiën de uitgaven aan extern personeel het hardst zijn gegroeid. Bij EZK wordt bijna 30 procent van het personeelsbudget uitgegeven aan extern personeel, overigens vooralbij de bestuursorganisaties DICTU, RVO en het Agentschap Telecom die onder dat ministerie vallen. Het inhuren van interim-managers bij het Ministerie van Financiën steeg met 163%.

Ook krapte op de arbeidsmarkt wordt veel genoemd als reden voor meer – en normoverschrijdende – inhuur. Dat geldt dan met name voor ICT-personeel. Het Agentschap Telecom heeft flink meer extern personeel ingehuurd, juist om vast personeel aan te kunnen trekken.

Verschillen per categorie

De grootste inhuurcategorieën zijn net als vorig jaar te vinden in de IT-gerelateerde uitgaven (meer dan 1 miljard aan inhuur, 44% van het totaal) en in de uitvoering van de beleidsondersteuning/uitvoering (36%, dat zijn veelal uitzendkrachten).

Bron: Jaarrapportage Bedrijfsvoering Rijk 2021 (klik op afbeelding voor betere weergave)

IT en uitvoering mogen dan de grootste categorieën inhuur zijn, ze zijn toch maar beperkt verantwoordelijk voor de toename in inhuur. Zo is de inhuur van juridisch adviseurs meer dan verdubbeld het afgelopen jaar. Ook nam het inhuren van financieel specialisten fors toe.

Kwart meer interim-management

In totaal werd er in 2021 voor 23,9 procent meer aan interim-management besteed. Overigens een kleinere stijging dan in de afgelopen jaren. Met name bij EZK, Financiën en VWS werd er flink meer gebruikt gemaakt van interim-managers.

Geplaatst in Professioneel inhuren | Tags , | Laat een reactie achter

World Employment Conference 2022: “Ook freelancers verdienen een duurzaam carrièrepad”

“De voorbije coronaperiode heeft het belang van nieuwe (digitale) vaardigheden bij werknemers op scherp gesteld”, zegt  Arco Elsman, Managing Director Europe bij Randstad RiseSmart. “Tegelijk hebben heel wat werknemers hun carrièreplannen bijgesteld. Meer flexibiliteit, een gezonde werk-privébalans, ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en een inclusieve managementcultuur scoren vandaag erg hoog.”

Mindset voor levenslang leren

“Vanuit Randstad Risesmart willen we werkgevers en werknemers de nodige tools aanreiken om een mindset van levenslang leren uit te bouwen en extra wendbaarheid op de werkplek te creëren. De huidige schaarste op de arbeidsmarkt zet werknemers in de driver’s seat als het gaat om loopbaanontwikkeling. Bedrijven moeten alles uit de kast halen om de employee engagement rate te verhogen. Met andere woorden: hoe slaag je er als werkgever in om jouw medewerkers met passie aan de slag te laten gaan en zich toegewijd te blijven inzetten voor de organisatie?”

Werknemers laten schitteren

Het onderwerp van de World Employment Conference 2022 (WEC) – die op 30 en 31 mei in Brussel plaatsvindt – is ‘Bridging the Gap: Connecting Worker and Employer Expectations’. Ofwel: wat wil de werknemer, wat wil de werkgever en hoe kunnen die behoeftes beter op elkaar aansluiten?

De presentatie die Arco Elsman op 31 mei geeft, heet ‘Diamond in the rough: Finding the Key to Lifelong Career Progression’. Vrij vertaald: werknemers zijn ruwe diamanten met ontelbare facetten, die via levenslange loopbaanontwikkeling volop kunnen schitteren. “Als werkgever beschik je hiervoor over een brede waaier aan tools, van worklife coaching over interne assessments tot outplacement” aldus Elsman.

Werknemers zijn ruwe diamanten met ontelbare facetten die via levenslange loopbaanontwikkeling volop kunnen schitteren.

De juiste skills voor nieuwe jobs

“In een arbeidsmarkt die mee vormgegeven wordt door economische golven van hoog- en laagconjunctuur, blijft de kernboodschap steeds overeind: bedrijven zoeken goede mensen, en mensen zoeken leuke jobs” zegt Elsman. “Ik ben al ruim 25 jaar actief in het human resources vakgebied. De laatste jaren zien we dat de oprukkende digitalisering en automatisering in bedrijven een skills gap doet ontstaan, wat een schaarste aan talent voor bestaande en nieuwe jobs veroorzaakt. Een veelgemaakte denkfout is dat automatisering in bedrijven tot minder arbeid leidt. Het tegendeel is echter waar. Door een toenemende vraag naar producten en diensten blijft de vraag naar werkkrachten stijgen. Maar zij moeten wel over de juiste vaardigheden beschikken.”

Van empowerment naar weerbaarheid

Ook in een arbeidsmarkt waar de war on talent in alle hevigheid woedt, blijft outplacement relevant en nuttig. “Bedrijven die medewerkers moeten laten gaan versus ondernemingen die nieuw talent nodig hebben: ze houden elkaar in evenwicht” zegt Elsman. “Voor veel werkgevers is dit best een pittige uitdaging. Want hoe stem je vraag en aanbod succesvol op elkaar af in een ecosysteem dat voortdurend evolueert?

Hoe stem je vraag en aanbod succesvol op elkaar af in een ecosysteem dat voortdurend evolueert? Een van de oplossingen is meer empowerment geven aan werknemers.

Een van de oplossingen is meer empowerment geven aan werknemers. Daag hen uit om na te denken over hun professionele toekomst: op welke manier willen ze binnen vijf jaar een duurzaam inkomen verwerven? Dit is trouwens een unieke kans voor werkgevers, want je zorgt ervoor dat medewerkers de regie van hun carrière in eigen handen nemen, en dus zelfbewuster met dit thema omgaan. Meer autonomie, zelfredzaamheid en weerbaarheid als kers op de taart…”

Duurzaam carrièrepad voor elke werknemer

“Niet enkel werknemers in loondienst hebben baat bij dergelijke denkoefening” geeft Elsman aan. “Ook tijdelijke werkkrachten en freelancers verdienen een duurzaam carrièrepad. Met andere woorden: welke elementen dragen bij tot hun inzetbaarheid, welke opleidingen tillen hun skills naar een hoger niveau en welke jobs kun je als werkgever proactief aanreiken? Een individueel ontwikkelingsplan op maat is altijd een slimme zet.”

Ook tijdelijke werkkrachten en freelancers verdienen een duurzaam carrièrepad.

Maximale engagement rate

Het verhogen van de al eerder genoemde employee engagement rate is en blijft een cruciaal aandachtspunt. “Vanuit Randstad RiseSmart nemen we telkens het individu als uitgangspunt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de interne hr-afdeling die eerder vertrekt vanuit de organisatiedoelstellingen” stelt Elsman. “Worklife coaching en persoonlijke begeleiding mogen trouwens geen gunst voor de happy few zijn. Elke werknemer verdient een persoonlijk ontwikkelingsplan. Als iedereen in een organisatie de kans krijgt om zijn of haar talenten ten volle te benutten, zorgt dit niet alleen voor meer inclusiviteit op de werkvloer, maar ook voor gelukkige en productievere medewerkers, die langer aan boord van de organisatie blijven. En dat is vandaag een absolute prioriteit.”

Tekst: Geert van Cauwenberge


De World Employment Conference 2022 (WEC) vindt op 30 en 31 mei plaats in Brussel. Meer weten? Bekijk het programma.

Lees ook over de WEC:

Geplaatst in Toekomst van Werk | Tags , , , , | Laat een reactie achter

Nieuw directieteam voor De Staffing Groep

De Staffing Groep heeft per direct een nieuwe directie, bestaande uit Gert-Jan Schellingerhout (CEO), Marc Nijhuis (CFO), Pascal van der Hart (Directeur Operations) en Wouter Waaijenberg (Directeur MSP). Mike Korenvaar maakt het vijfkoppige bestuur compleet, als niet-uitvoerende directeur en verantwoordelijke voor het staffingportfolio bij aandeelhouder Axiom Partners. De directiewissel komt tot stand na een gewijzigde aandeelhouderstructuur, die ambieert om van De Staffing Groep via een gerichte buy-en-build strategie een top-drie speler in de Nederlandse staffingmarkt te maken.

Nieuwe doelstellingen

De hernieuwde aandeelhouderstructuur brengt nieuwe doelstellingen met zich mee en vraagt om een cultuurverandering en ander DNA. Daarom zijn vier van de vijf directieleden nieuwe gezichten binnen De Staffing Groep; CFO Marc Nijhuis werkt al tien jaar voor de organisatie. “Na de overname vanuit Axiom ligt er extra focus op groei en ontwikkeling”, legt CEO Gert-Jan Schellingerhout uit. “Vandaar hebben we een nieuw team samengesteld, waarbij elk directielid vanuit zijn eigen expertise handelt. De Staffing Groep is al een mooie organisatie met een goede reputatie, aan ons de uitdaging om de gehele groep naar het volgende niveau te tillen. Met deze stap hebben wij als directie onze vrijheid om te ondernemen weer terug, dus die uitdaging pakken we graag met beide handen aan.”

CFO Marc Nijhuis juicht de ontwikkelingen toe: “De overname door Axiom Partners heeft gezorgd voor een nieuwe dynamiek, een waar ik me erg prettig bij voel. De ambities zijn torenhoog en je merkt dat iedereen binnen de organisatie daar graag zijn steentje aan bijdraagt. Ook op persoonlijk vlak klikt het met mijn nieuwe directiecollega’s, dus ik kijk uit naar onze toekomst samen.”

Acquisitiestrategie

Met de vijfkoppige directie wil De Staffing Groep de beste in haar soort worden in Nederland en Europa, dus zet de organisatie in op acquisities. Met de recente overname van intermediair FixedToday heeft het nieuwe bestuur de eerste daad bij het woord gevoegd. Mike Korenvaar: “We willen niet zozeer de grootste maar de beste worden, al zijn we ons ervan bewust dat deze markt om volume draait. Door middel van gerichte aankopen zetten we in op verbreding van flexwerk in de breedste zin van het woord, zodat we zowel onze opdrachtgevers als baanzoekenden optimaal kunnen blijven bedienen.”

Veranderende markt

De behoefte aan nieuw DNA in de organisatie is een direct gevolg van de veranderende flexmarkt. Met jarenlange ervaring in deze markt hebben CEO Schellingerhout en zijn team hun sporen verdiend en kijken zij vol goede moed naar de toekomst: “Voorheen waren intermediairs leveranciers, nu verwachten opdrachtgevers dat je als partner optreedt. Je staat naast elkaar, kijkt samen vooruit en zet in op Total Workforce Management. Ik heb er alle vertrouwen in dat we met het huidige directieteam over de juiste ervaring en kwaliteiten beschikken om aan die verwachtingen te voldoen.”

Over de Staffing Groep

De Staffing Groep is met haar drie labels (IT-Staffing, KwiiK en People for Office) een van de grootste leveranciers van flexibele kennis en capaciteit van Nederland. Vanuit het hoofdkantoor in Nieuwegein matcht De Staffing Groep sinds 1986 professionals met de juiste organisatie, en andersom. Dit doet de staffingexpert voor zowel de Rijksoverheid als voor verschillende particuliere branches, waaronder Energie, Financiële dienstverlening, Hightech en IT.

Uitgelichte foto: De Staffing Groep Directie met vlnr: Pascal van der Hart, Wouter Waaijenberg, Gert-Jan Schellingerhout, Marc Nijhuis en Mike Korenvaar

Geplaatst in Professioneel inhuren | Tags | Laat een reactie achter