"Exploring the future of work & the freelance economy"

Onderzoek Goed Opdrachtgeverschap

1514_Rapport_Goed_opdrachtgeverschap_COVER

Goed Opdrachtgeverschap

Een wetenschappelijk onderzoek naar duurzame en waardevolle samenwerkingsrelaties tussen interim-professionals en inhurende organisaties 

 

Het rapport Goed Opdrachtgeverschap is de uitkomst van een onderzoek door ZiPconomy en Tilburg University naar goed opdrachtgeverschap. Voor dat onderzoek zijn meer dan 1.000 zelfstandige professionals, inhuur/recruitment/hr professionals en hiring managers een uitvoerige vragenlijst ingevuld. Daarnaast organiseerde ZiPconomy verschillende bijeenkomsten, een seminar bij de SER, interviewde  zp’ers en voerde audits uit bij organisaties.

Het rapport van 64 pagina’s geeft:

  • Uitvoerig inzicht in de uitkomsten van het onderzoek
  • Analyses en visies
  • Tal van tips en aanbevelingen wat organisaties kunnen doen m.b.t. goed opdrachtgeverschap
  • Inleidende artikelen en reflecties over goed opdrachtgeverschap en hoe dat in de praktijk toe te passen.

Het rapport geeft antwoord op vragen als:

  • Wat vinden interim professionals een aantrekkelijke opdracht? Wat is een aantrekkelijke opdrachtgever?
  • Welke factoren bepalen de toegevoegde waarde van interim professionals voor inhurende organisaties en wat beïnvloedt dat?
  • Hoe kan een organisatie de effectiviteit en efficiëntie van inhuur versterken?
  • Wat is bepalend voor een goede en daarmee effectieve relatie tussen de opdrachtgever en degene die hij/zij inhuurt.

Bestellen

De hardcopy versie van dit rapport is uitverkocht.

Een online versie van het rapport kunt u hieronder vinden

Heeft u vragen over het onderzoek, neem dan contact met ons op via onze contactpagina