"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

Hero laat sollicitanten de plek van het gesprek uitkiezen

Sollicitatiegesprekken op kantoor? Stoffig en ouderwets, vindt Hero. Daarom introduceert de MSP-dienstverlener en bemiddelaar van interim-professionals de wervingscampagne ‘Solliciteer waar jij wil!’

Sollicitanten mogen bij Hero zelf kiezen waar het sollicitatiegesprek plaatsvindt. De bemiddelaar laat in ludieke video’s een aantal locaties als voorbeeld zien. Denk aan het strand, in de kroeg of op een jacht.

 

Met deze campagne wil Hero af van het stoffige, ouderwetse karakter van solliciteren op kantoor. Hero legt uit dat dit gesprek helemaal niet op een kantoor hoeft plaats te vinden, en dat de gekozen locatie al wat over de sollicitant vertelt. ‘’In een compleet andere setting leer je wellicht meer over die persoon dan wanneer je op kantoor de sollicitatie afneemt’’, vertelt CEO Jeroen de Vries.

Niet alle locaties zijn geschikt

Hero benadrukt wel dat de locaties reëel moeten zijn. Niet alles is mogelijk voor een sollicitatiegesprek. ‘’Dat brengen wij in onze video’s ook goed naar voren. Je moet elkaar uiteindelijk wel kunnen verstaan”, zegt De Vries. 

De ZiPredactie plaatst hier interviews en eigen artikelen. Daarnaast persberichten, aankondigingen of (met toestemming) overgenomen artikelen. (contact: info[AT]zipconomy.nl) Bekijk alle berichten van ZiPredactie