SLUIT MENU

Het Flexhuis gaat naar het buitenland in 2023: ‘We kunnen de uitdaging aan’

Deze zomer nam intermediair Nash Squared Managed Service Provider Het Flexhuis over. De samenwerking loopt nog beter dan verwacht en de twee partijen hebben grote plannen voor komend jaar. “We willen wereldwijd uitrollen met het merk Het Flexhuis.”

Dat Nash Squared (bekend van Harvey Nash) Het Flexhuis overnam was misschien wel het opvallendste nieuws in de flexmarkt deze zomer. De integratie sindsdien verloopt soepel, vertellen managing director Occo Lijding van Harvey Nash Nederland en directeur Frederieke Schmidt Crans van Het Flexhuis. Het Flexhuis blijft als apart merk onafhankelijk werken en tegelijkertijd doen de twee organisaties steeds meer samen. Lijding: “Onze dienstverlening is uitgebreid en we hebben er een leuke, ambitieuze en professionele groep mensen bij.”

Expertise en processen

“Er blijkt synergie op alle niveaus, van de directie tot de teams”, vertelt Schmidt Crans. Best bijzonder, want het zijn twee aparte organisaties. Harvey Nash biedt internationaal brede HR-dienstverlening. Het Flexhuis is juist een nationale speler voor de publieke sector met een specialisatie in zorg en gemeenten.

“We hebben veel ervaring in de publieke sector, maar onze MSP-formule is niet branchespecifiek”, zegt Schmidt Crans. “We kunnen het model toepassen in diverse sectoren. We onderscheiden ons met expertise en bovenal ons multidisciplinaire netwerk dat wij in de afgelopen 10 jaar hebben opgebouwd. Dat we onderdeel zijn van Nash Squared brengt een hele sterke positie met zich mee in het leveren van IT-personeel en -oplossingen. Dit verrijkt ons model met extra specialisme binnen onze dienstverlening.”

Eerste gezamenlijke klant

Het samengaan van de twee bedrijven werpt zijn vruchten af, vertelt ze. “We hebben onze eerste gezamenlijke nieuwe klant binnen: Nem Energy. We werken voor deze klant samen aan een oplossing voor vast en flex, nu en in de toekomst. We leveren zowel recruitmentoplossingen als onze MSP-dienstverlening.”

Dat klanten vaker vragen om uitgebreide dienstverlening was ook de reden van de overname op 1 juni dit jaar, benadrukt Lijding. Harvey Nash is al jaren een van de grootste intermediairs van professionals in Nederland, tot dan toe zonder eigen MSP-dienstverlening. Met de overname van Het Flexhuis veranderde dat. Harvey Nash heeft veel vertrouwen in het model van Schmidt Crans en haar team.

Opnieuw naar processen kijken met bestaande klanten

“We kijken ook met bestaande klanten naar nieuwe mogelijkheden”, vertelt Lijding. “Eigenlijk worstelen al onze klanten namelijk met dezelfde problemen: waar haal ik talent vandaan, nu en in de toekomst? Hoe zorg ik dat ik voldoe aan wet- en regelgeving? Wanneer heb ik een specifieke leverancier nodig en welke dan? Met Het Flexhuis kunnen we nu een volledig palet aan oplossingen bieden. Voor bijna alle bestaande klanten is dit een aanleiding om opnieuw naar processen te kijken en de dienstverlening aan te passen. Soms betekent dat uitbreiden en soms juist afschalen.”

Binnen drie maanden naar het buitenland

“We gaan naar het buitenland onder onze eigen merknaam”, vertelt Schmidt Crans. “We beginnen in het Verenigd Koninkrijk. Harvey Nash heeft daar namelijk al een bestaand team dat onder het merk Het Flexhuis gaat werken.”

Lijding: “We rollen uit binnen de bestaande structuur. Zo zorgen we voor een vliegende start. Vlak na het VK volgende Verenigde Staten, België, Duitsland en eventueel Zwitserland. We zijn nu volop bezig met branding en teamformaties en willen lanceren in het eerste kwartaal van 2023.”

Wat maakt Het Flexhuis interessant voor internationale klanten? “Wij richten ons op de middelgrote inleners, bedrijven waarvoor de traditionele MSP-formule te zwaar is”, legt Lijding uit. “Het praktische, flexibele MSP-model van Het Flexhuis past goed bij die groep klanten. We kunnen maatwerk bieden. Deze hybride vorm van MSP-dienstverlening zie je nog weinig over de grens.”

Onzekere economie

Lijding en Schmidt Crans hebben dus flinke ambities voor 2023. Tegelijkertijd zijn ze realistisch over de onzekerheid in de markt. “Het is de uitdaging om flexibel genoeg te zijn om daarop in te spelen”, zegt Schmidt Crans. “De ontwikkeling van de economie bepaalt de behoefte van onze klanten en werkenden. Moet er personeel uit of gaan ze nog harder op zoek naar mensen? Worden werkenden beweeglijker op de arbeidsmarkt of juist niet? Wij zitten er tussenin.”

Lijding: “We zitten in een unieke situatie: forse inflatie, oorlog en toch een krappe arbeidsmarkt. Er zijn geen pasklare oplossingen, dus we moeten in gesprek blijven met de klant en inspelen op de veranderende behoeftes.”

De twee directeuren hebben vertrouwen dat ze dat aankunnen. “We zijn flexibel genoeg om mee te bewegen”, zegt Schmidt Crans. “Ook afgelopen jaren waren totaal onvoorspelbaar en toch moesten we ontwikkelingen steeds een stap voor zijn. Welke kant de markt ook op beweegt, we hebben nu het juiste portfolio in handen om onverwachte uitdagingen aan te kunnen.”

De ZiPredactie plaatst hier interviews en eigen artikelen. Daarnaast persberichten, aankondigingen of (met toestemming) overgenomen artikelen. (contact: info[AT]zipconomy.nl) Bekijk alle berichten van ZiPredactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *