"Exploring the future of work & the freelance economy"
jellow.be

Freelanceplatform Jellow van start in België

Jellow heeft ambitie om met partner Mediahuis netwerk van opdrachtgevers en freelancers op te bouwen.

De Nederlandse Jellow maakt samen met de Belgische mediagigant Mediahuis de stap naar België. Samen willen, zo schrijven ze in hun persbericht, “de freelancemarkt bij onze zuiderburen op z’n kop zetten.” Jellow bestaat in Nederland nu vijf jaar als “netwerk waar opdrachtgevers en freelancers elkaar vinden”.

Het Belgische Mediahuis, in Nederland bekend als eigenaar van NRC en De Telegraaf, had vorig jaar al een zakelijk belang in Jellow genomen. Samen willen ze in België één netwerk van freelancers en opdrachtgevers opbouwen. Jellow.be is deze week daadwerkelijk gelanceerd.

Jellow gaat ook in België alleen opdrachten van eindopdrachtgevers plaatsen, het netwerk is niet toegankelijk voor intermediairs. Dat is volgens Jellow  een van de belangrijke succesfactoren in Nederland gebleken.

“Uiteraard is de samenwerking met Mediahuis in België voor Jellow een geweldige stap”, zegt Lars Evers, co-founder van Jellow. “Want het geeft ons de mogelijkheid om onze internationale ambities te verwezenlijken. Maar belangrijker nog, het geeft onze Nederlandse freelancers en opdrachtgevers de mogelijkheid om ook over de grens te denken en te werken. Dat hebben we in de eerste week al volop zien gebeuren.”

In Nederland maken meer dan 800 bedrijven, waaronder namen als Jumbo Supermarkten, Booking.com, Rijksuniversiteit Groningen, PwC gebruik van het netwerk waar meer dan 10.000 freelancers zich hebben aangesloten.

De ZiPredactie plaatst hier interviews en eigen artikelen. Daarnaast persberichten, aankondigingen of (met toestemming) overgenomen artikelen. (contact: info[AT]zipconomy.nl)

Bekijk alle berichten van ZiPredactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *