Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO)
Dynamisch Aankoopsysteem (DAS) Inhuur Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) hier
Naar websiteDynamisch Aankoopsysteem (DAS) Inhuur Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) hier
Naar websiteAdvisering organisaties over flexibele schil, inhuur ZZPers, verhouding vast- en flexibel personeel, brokers, contractmanagement, Managed Service Providors (MSP)
Vind advies & toolingOverzicht van bureaus die bemiddelen tussen opdrachtgever en ZiPer.
Vind bemiddelingsbureausWebsites met informatie voor en over flexmarkt en ZP’ers, belangenbehartigers en verwijzingen naar handige app’s en tools voor ZP’ers.
Vind websites & appsDe ZiPconomy marktplaatsenkaart is een overzicht van meer dan 200 organisaties (non profit en profit) die een (eigen) online marktplaatsen, inhuurdesks of jobboard gebruiken voor het inhuren van zelfstandige interim professionals / zzp’ers .
Vind MarktplaatsenMatching van vraag en aanbod van ZiP-opdrachten
Vind jobboardsMaak een selectie uit een 15-tal voor de Nederlandse markt beschikbare Vendor Management Systemen (VMS) om uw externe inhuur mee te beheren en te sturen.
VMS Selectie toolEr is brede politieke steun voor het invoeren van strengere regels voor uitzendbureaus die bemiddelen in arbeidsmigranten. De oproep van D66’er Steven van Weyenberg om de voorstellen van het Aanjaagteam Arbeidsmigranten integraal in te voeren, werd enthousiast ontvangen. [Lees meer …]
Er worden te weinig vragen gesteld bij aanbesteden, vindt Anne Meint Bouma, directeur van Brainnet. Hij noemt twee opmerkelijke voorbeelden van aanbestedingen. Ook doet hij een oproep aan de politiek. [Lees meer …]
De hervorming van de arbeidsmarkt mag er niet toe leiden dat alleen uitzenden wordt aangepakt. “De uitzendbranche is het laaghangend fruit, maar Borstlap heeft niet voor niets een samenhangende aanpak geadviseerd. Het mag niet een kwestie van cherry picking worden.” [Lees meer …]
In de laatste periode van 2020 daalde het aantal uitzenduren met 4% en steeg de omzet van de uitzendsector met 2% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. De uitzendbranche is in 2020 flink gekrompen ten opzichte van 2019. [Lees meer …]