"Exploring the future of work & the freelance economy"

#odeaandefreelancer : Hart onder de riem voor freelancers

Freelancemarktplaats Jellow houdt een lofzang aan zzp’ers in De Telegraaf en op sociale media. Directeur Lars Evers: “Ook freelancers kunnen een hart onder de riem gebruiken.”

‘Blijf inventief! Jullie zijn de motor van de economie.’

Met die tekst richt online marktplaats Jellow zich maandag tot freelancers. Met een paginagrote, knalgele advertentie in De Telegraaf brengt het bedrijf een ode aan alle freelancers. Met nadruk op alle.

Lars Evers, directeur van Jellow: “Ik vind dat je in deze tijd wat minder naar jezelf moet kijken en meer naar de markt als geheel. Ook freelancers kunnen nu een hart onder de riem gebruiken. Met deze advertentie willen we ze opbeuren.”

Positieve boodschap voor freelancers

De campagne bestaat uit drie krantenadvertenties en een socialmediacampagne. Jellow roept iedereen op freelancers te taggen met #odeaandefreelancer. “Ik zie nu al leuke reacties van opdrachtgevers op Linkedin”, vertelt Evers. “De gemeente Assen bijvoorbeeld, die met een positieve boodschap mensen in het zonnetje zet.”

Dat is precies de bedoeling, vertelt hij. Hij hoopt dat opdrachtgevers hun freelancers niet vergeten. “Houd contact. Nu moet je misschien opdrachten uitstellen, maar straks heb je je freelancers weer hard nodig . Vergeet ze dus niet, help waar je kunt en uit je waardering.”

Eén reactie op dit bericht